Σάββατο, 14 Μαΐου 2011

Διαφημιστική καμπάνια των Ελληνικών Ναυπηγείων στη Βολιβία

το πόρισμα του ΣΔΟΕ για τις δύο συμβάσεις και τις δεκάδες τροποποιήσεις που ακολούθησαν για την προμήθεια των τεσσάρων νέων υποβρυχίων και τον εκσυγχρονισμό τριών παλαιότερων που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό αποτυπώνονται οι πρακτικές Γερμανών τεχνοκρατών, ελληνικών υπηρεσιών και του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Σύμφωνα με την "Ελευθεροτυπία", από τα μέλη της επιχειρησιακής διεύθυνσης ειδικών υποθέσεων Αθηνών του ΣΔΟΕ διαπιστώθηκε "η έκδοση τιμολογίων από ινδική επιχείρηση και από επιχειρήσεις που εδρεύουν στα νησιά Caracao και Ολλανδικές Αντίλες, σε Λιβερία και Κύπρο προς τα ελληνικά ναυπηγεία, ύψους περίπου 5.500.000 ευρώ για την παροχή υπηρεσιών".
Υπό διερεύνηση τελεί η εικονικότητα των ανωτέρω φορολογικών στοιχείων, δεδομένου ότι οι προσφερόμενες υπηρεσίες δημιουργούν βάσιμες υποψίες ότι δεν παρασχέθηκαν ποτέ.
Διαφημιστική καμπάνια των Ελληνικών Ναυπηγείων στη Βολιβία
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως επισημαίνεται, αποτελεί το γεγονός ότι μεταξύ των προσφερομένων υπηρεσιών είναι η προώθηση των εταιρικών συμφερόντων των Ελληνικών Ναυπηγείων στη Βολιβία, χώρα που δεν διαθέτει ως γνωστόν θάλασσα.
Ιδιαίτερη μνεία, συνεχίζει το πόρισμα του ΣΔΟΕ, πρέπει να γίνει στο γεγονός ότι τα Ελληνικά Ναυπηγεία αμφισβητούν συγκεκριμένες συναλλαγές με τις ανωτέρω αλλοδαπές επιχειρήσεις και τα χρήματα των τιμολογίων αποστέλλονταν σε τραπεζικό λογαριασμό στην Αυστρία.
Σε άλλο σημείο της πορισματικής αναφοράς αναγράφεται ότι στην κύρια σύμβαση της αναβάθμισης των παλαιών υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού προκύπτουν μεταξύ άλλων: χειρόγραφα με συμπληρωμένες τιμές σε επίσημο έγγραφο σύμβασης, ελλείψεις δικαιολογητικών για αυξομειώσεις τιμών έπειτα από τροποποιήσεις που έγιναν στις 31-12-2003, τελευταία ημέρα του χρόνου, καθώς και στις 12-12-2005.
Εμπλοκή Σμπώκου στις συμβάσεις αντισταθμιστικών οφειλών
Γίνεται επίσης αναφορά και στις συμβάσεις αντισταθμιστικών οφελών, με τις αρχικές να έχουν υπογραφεί στις 14 Φεβρουαρίου του 2000 από την πλευρά των γερμανικών κατασκευαστριών εταιρειών, HDW και Ferrostaal, οι Hans Dieter Muhlenbeck, Dr. Stephan Gehlhoff, Mr. Walter Freidag και Knut Von Detten και από την πλευρά του υπουργείου Εθνικής Άμυνας από τον γενικό διευθυντή Εξοπλισμών Γιάννη Σμπώκο, στενό συνεργάτη του Άκη Τσοχατζόπουλου.
Βάσει αυτών, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της "Ελευθεροτυπίας", προβλεπόταν να επενδυθούν ή να ανατεθεί έργο σε ελληνικές βιομηχανίες, αξίας περίπου 282 εκατομμυρίων ευρώ.
Τα χρήματα αυτά δεν θα έβγαιναν από τα κέρδη των κατασκευαστριών εταιρειών, αλλά είχαν χρεωθεί στις τιμές που συμφωνήθηκαν τόσο για την κατασκευή των τεσσάρων νέων υποβρυχίων τύπου 214 όσο και στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των τριών παλαιοτέρων τύπου 209.
Είναι δηλαδή χρήματα που πλήρωσε η Ελλάδα και θα έπρεπε να επιστραφούν υπό τη μορφή επενδύσεων, τεχνογνωσίας και έργου.
Προγράμματα εκατομμυρίων στα χαρτιά
Επίσης, προβλέπονταν προγράμματα από κοινού κατασκευής υποβρυχίων στα Ελληνικά Ναυπηγεία, απόκτηση από τα ναυπηγεία υποδομών, μεταφορά τεχνολογίας, κατασκευή σιδηροδρομικών βαγονιών, παροχή πλοιαρίων και μεταφορά τεχνογνωσίας σε ελληνικές εταιρείες για την κατασκευή υλικών και συστημάτων με σκοπό εξαγωγές που θα εξασφάλιζαν οι κατασκευάστριες εταιρείες.
Σύμφωνα με τα έγγραφα που έδωσε στο ΣΔΟΕ η διεύθυνση Εξοπλισμών του υπουργείου Άμυνας, από τα δέκα κύρια προγράμματα -κάθε ένα από αυτά έχει δεκάδες μικρότερα υποπρογράμματα- έχουν υλοποιηθεί σε ποσοστό 100% τα επτά.
Το πρόγραμμα κοινής κατασκευής των υποβρυχίων, αξίας 57,6 εκατομμυρίων ευρώ, έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό 35,46%, ενώ μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει τα προγράμματα κατασκευής βαγονιών αξίας 40,9 εκατομμυρίων και η παροχή φουσκωτών πλοιαρίων, αξίας 1,6 εκατομμυρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου