Κυριακή 24 Ιουλίου 2011

ΘΥΜΙΟΣ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ο γαλάζιος βαρόνος με τον κίτρινο στρατό

Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θ. Λυμπερόπουλος, έχει χτίσει ισχυρούς δεσμούς με τη ΝΔ, οι οποίοι του έχουν αποφέρει πολιτικά "δώρα" αλλά και γραφείο στη Συγγρού

Ο έντονος χαρακτήρας και η εμμονή του Θύμιου Λυμπερόπουλου για την ενασχόληση με τα κοινά ήταν θέμα χρόνου να τον φέρουν στην ηγεσία του συνδικάτου.
Ο έντονος χαρακτήρας και η εμμονή του Θύμιου Λυμπερόπουλου για την ενασχόληση με τα κοινά ήταν θέμα χρόνου να τον φέρουν στην ηγεσία του συνδικάτου.
Παιδί της λαϊκής Δεξιάς, ο Θύμιος Λυμπερόπουλος κήρυξε στην κυβέρνηση τον πόλεμο με... διπλή ταρίφα, στο όνομα της διατήρησης των προνομίων για τη συντεχνία των ταξί.
Εδώ και χρόνια στο "τιμόνι" μιας ισχυρής συνδικαλιστικής ομάδας με μεγάλη επιρροή σε πολιτικά πρόσωπα, ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Αυτοκινητιστών Αττικής (ΣΑΤΑ), ανέκαθεν γνώριζε πως οι ευνοϊκές αποφάσεις για το μέλλον του κλάδου του ήταν και είναι προϊόν πελατειακών σχέσεων. Εξ ου και τα πολιτικά "δώρα", χρόνια τώρα, όπως η πρόσβαση στους λεωφορειόδρομους και οι αυξήσεις στα κόμιστρα.
Το 2008 μπορεί η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να επιχείρησε να βάλει τάξη στην... "κίτρινη φυλή", ωστόσο το αποτέλεσμα των σκληρών εκείνη την εποχή διαπραγματεύσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές ήταν μια συμφωνία που έδινε το... πιλοτικό ελευθέρας των ταξί στις λεωφορειολωρίδες σε τρεις μεγάλους δρόμους της Αθήνας.
Ο Θύμιος Λυμπερόπουλος είναι γεννημένος στο Λουτρό Ξυλοκάστρου. Ερχόμενος στην Αθήνα για ένα καλύτερο μέλλον άρχισε να δουλεύει στο τιμόνι... Παντρεύτηκε σε νεαρή ηλικία και απέκτησε δύο κόρες, η μία εκ των οποίων σπούδασε στη Σκοτία και η άλλη στην Αθήνα. Στα χρόνια που ακολούθησαν "κέρδισε" την πρώτη άδεια ταξί, ενώ ο έντονος χαρακτήρας και η εμμονή του για την ενασχόληση με τα κοινά ήταν θέμα χρόνου για να τον φέρουν στην ηγεσία του συνδικάτου.
Ο γαλάζιος βαρόνος με τον κίτρινο στρατό
Παρά τα όσα, πάντως, του καταλογίζουν πολλοί συνάδελφοί για την οικονομική του επιφάνεια, όχι μόνο τον εκλέγουν ως εκπρόσωπό τους εδώ και χρόνια, αλλά και τον ακολουθούν πιστά στις απεργιακές επάλξεις των ημερών. Κάποιοι τον κατηγορούν ότι έχει ιδιαίτερες σχέσεις με "μαντράδες" που εμπορεύονται δεκάδες άδειες ταξί, αφήνοντας να εννοηθεί ότι αυτοί είναι που υποκινούν τις απεργιακές κινητοποιήσεις.
Στενοί δεσμοί
Η βάση των πολιτικών διαστάσεων που έλαβε, πάντως, η απεργία των ταξί έχει βάση στο ότι η ΝΔ ουδέποτε έδειξε διάθεση να κρύψει τους στενούς δεσμούς που τη συνδέουν με τον Θύμιο Λυμπερόπουλο. Ανερχόμενο στέλεχός της ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ με θέση ευθύνης που φέρει τον τίτλο του αναπληρωτή γραμματέα παραγωγικών τομέων, έχει και δικό του γραφείο στον 2ο όροφο στα κεντρικά του κόμματος στη Λ. Συγγρού. Δεν είναι τυχαίο ότι στις τελευταίες εκλογές που έγιναν για την εκλογή των 200 μελών της Πολιτικής Επιτροπής της Ν.Δ. την περασμένη άνοιξη, έλαβε 350 σταυρούς, αφήνοντας πίσω προβεβλημένα στελέχη του κόμματος, όπως ο συνδικαλιστής Φ. Ταυρής, ο Β. Κικίλιας και στενούς συνεργάτες και φίλους του προέδρου του κόμματος, όπως οι Χρύσανθος Λαζαρίδης και Φαήλος Κρανιδιώτης.
Οι σχέσεις του με τον Α. Σαμαρά βελτιώθηκαν περισσότερο μετά τη στήριξη που του παρείχε στην κούρσα της διαδοχής. Κάθε άλλο παρά τυχαία, άλλωστε, ήταν και η αναφορά του αρχηγού της ΝΔ στην προ ημερών συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής στο πρόσωπό του όταν αναφέρθηκε στις θέσεις του κόμματος για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων: "εδώ είναι κι ο Θύμιος...". Στενός φίλος με τον Π. Παυλόπουλο, τον οποίο είχε βοηθήσει και προεκλογικά, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ λέγεται ότι είχε προστρέξει στις νομικές συμβουλές του πρώην υπουργού λίγες μέρες πριν ξεκινήσουν οι κινητοποιήσεις.
ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ
nanos@pegasus.gr

ΤΟ... ΒΑΘΥ ΚΡΑΤΟΣ ΤΩΝ "ΜΑΝΤΡΑΔΩΝ"
20.000 ευρώ τον χρόνο "μαύρα" από κάθε άδεια ταξί
Λίγο να φωτιστούν σκοτεινές πλευρές του χώρου της ιδιοκτησίας των ταξί, καθώς και της "μεσιτείας" των αδειών, αναδύουν άρωμα "μαύρου" χρήματος και εκμετάλλευσης εργαζομένων. Και όλα αυτά υπό την ανοχή του κράτους και κυρίως των κρατικών οικονομικών υπηρεσιών που κλείνουν τα μάτια σε "καραμπινάτες" υποθέσεις φοροδιαφυγής.
Ανθρωποι της "πιάτσας" υποστηρίζουν ότι το δίκτυο "αξιοποίησης" των αδειών ταξί είναι γνωστό στο Σωματείο των ιδιοκτητών. Κάποιοι "μαντράδες" έχουν διατελέσει μέλη του ΔΣ του ΣΑΤΑ. Σε αρκετές "μάντρες" -όπως αναφέρουν πηγές- γίνεται διαμεσολάβηση ή αλλιώς μεσιτεία για την ενοικίαση αδειών. Ο ιδιοκτήτης μίας άδειας ταξί που δεν θέλει ή δεν μπορεί να το δουλέψει, πηγαίνει στον "μαντρά" και του νοικιάζει την άδεια.
Η συμφωνία
Ο "μαντράς" συμφωνεί να του καταβάλλει μηνιαίως και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ένα ποσό που κυμαίνεται από 900 έως 1.200 ευρώ. Μετά τη συμφωνία ο "μαντράς" παίρνει το αυτοκίνητο και το νοικιάζει σε δύο οδηγούς για να δουλεύουν σε δύο 12ωρες βάρδιες.
Οι οδηγοί κάνουν συμφωνία να του καταβάλλουν 40-45 ευρώ την ημέρα και να πληρώνουν το πετρέλαιο από την τσέπη τους. Ο "μαντράς" λαμβάνει μηνιαίως και άκοπα ως μεσάζοντας περίπου 2.700 ευρώ, εκ των οποίων αποδίδει τα 1.000 ευρώ στον ιδιοκτήτη και "βάζει στην τσέπη" 1.700 ευρώ τον μήνα "μαύρα" χωρίς να φαίνονται πουθενά. Οπως λένε άνθρωποι της αγοράς, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους δεν μπορούν να εντοπίσουν την απώλεια εσόδων εκατομμυρίων ευρώ, ακόμα και όταν οι "μάντρες" λειτουργούν δίπλα από Εφορίες...
Η ενοικίαση μόνο μίας άδειας ταξί μπορεί να αποφέρει στον μεσάζοντα εισόδημα 20.000 ευρώ τον χρόνο, αφορολόγητο! Σε περίπτωση πλήρους απελευθέρωσης του επαγγέλματος δεν θα υπάρχει η δυνατότητα να λειτουργούν τα δίκτυα εκμετάλλευσης αδειών ταξί, αφού η πρόσβαση στις άδειες θα είναι προσιτή για όλους τους πολίτες.
Πληρώνουν από την τσέπη τους
Εκμετάλλευση των οδηγών
Ο νόμος επιτρέπει σε κάθε φυσικό πρόσωπο να κατέχει μέχρι και δύο άδειες ταξί. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Θ. Λυμπερόπουλος είναι κάτοχος 1,5 άδειας ταξί. Στο "κάδρο" της αγοράς του ταξί δεν έχουν μπει μέχρι στιγμής και οι περίπου 20.000 οδηγοί που εργάζονται στην επικράτεια. Οι οδηγοί ταξί είναι εργαζόμενοι στην υπηρεσία των ιδιοκτητών. Οφείλουν να καταβάλλουν 40-45 € ημερησίως στον ιδιοκτήτη, να πληρώνουν 16 € την ημέρα για ασφάλεια στο ΙΚΑ, που περιλαμβάνει και τις εργοδοτικές εισφορές τις οποίες δεν καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες, και να πληρώνουν το πετρέλαιο από την τσέπη τους. Την ημέρα με το "κλειδί στο χέρι" ...όπως λένε... πρέπει να καλύψουν έξοδα που ξεπερνούν τα 90 €, για να ξεκινήσουν μετά να "βγάλουν" μεροκάματο. Αρκετοί, έπειτα από παρότρυνση των ιδιοκτητών και του προέδρου του ΣΑΤΑ Θ. Λυμπερόπουλου, ασφαλίζονται στο Ταμείο Ελ. Επαγγελματιών γιατί καταβάλλουν λιγότερες εισφορές και αποδεσμεύουν τους ιδιοκτήτες από νομικές υποχρεώσεις.
NIKOΣ Β. ΤΣΙΤΣΑΣ
nbtsitsas@pegasus.gr
www.ethnos.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου